KONTAKT

Masz pytania lub potrzebujesz informacji o przedszkolu? Wyślij do nas wiadomość

Czesne

650zł/m-c

Wyżywienie

14zł/dzień

Godziny otwarcia

06.45-17.00

Ilość opiekunów

14

Ilość miejsc

74

Ilość grup

4

ADRES

ul. Dożynkowa 19, 20-152 Lublin

Godziny pracy

Poniedziałek – Piątek: 06.45 – 17.00

dane kontaktowe

tel. 500 480 820

WYPEŁNIJ FORMULARZ KONTAKTOWY

Napisz do Nas

9 + 1 =

FAQ

Często zadawane pytania

 

Ile trwa adaptacja u dziecka?

Większość dzieci przechodzi przez ten okres adaptacji w ciągu kilku tygodni do kilku miesięcy. Wpływ na jego długość mają różne czynniki, takie jak dojrzałość emocjonalna dziecka, dotychczasowy sposób jego funkcjonowania oraz postawa rodziców w tym początkowym etapie.

Kluczowym warunkiem pozytywnej adaptacji przedszkolnej jest przekonanie dziecka, że rodzic nie odchodzi na zawsze, tylko wróci po niego, nawet jeśli nie jest fizycznie obecny w danym momencie. Dziecko z czasem zauważy tę zależność dzięki codziennym doświadczeniom, dlatego ważne jest, aby rodzice wykazali się cierpliwością. Trudne doświadczenia związane z adaptacją do przedszkola mają dużą wartość – wzmacniają emocjonalnie, budują w dziecku poczucie wiary w siebie i otwierają mu drogę do dalszego rozwoju.

Jak zorganizowana jest adaptacja dla nowych dzieci?

Zajęcia adaptacyjne w Entliczku prowadzone są od kwietnia do końca sierpnia i odbywają się raz w tygodniu w godzinach 16.30 – 18.00.

Etapy adaptacji omawiane są indywidualnie z rodzicem, ponieważ wiemy z doświadczenia, że każde dziecko przechodzi ten proces inaczej. Mogą to być skrócone godziny pobytu w przedszkolu, odbieranie dziecka wcześniej, np. po obiedzie, i stopniowe wydłużanie czasu pobytu, jeśli dziecko będzie gotowe, lub inne rozwiązania. Prosimy o bezpośredni kontakt z nauczycielkami grupy w celu ustalenia szczegółów.

Czy dziecko musi potrafić samodzielnie spożywać posiłki?

Jeśli dziecko jest jeszcze w trakcie nabywania tej umiejętności, nauczyciel lub pracownik obsługi, zgodnie z wcześniejszym uzgodnieniem i na życzenie rodziców, będzie gotów pomóc dziecku w jedzeniu.

Jaki strój będzie dla dziecka odpowiedni?

Ważne aby strój dziecka był wygodny. Zalecamy unikanie ubrań, które utrudniają rozebranie się, takich jak paski czy liczne guziki. Warto również podpisać wszystkie ubrania i rzeczy dziecka (wystarczą inicjały).

Kluczowe jest także odpowiednie obuwie. Najlepiej, aby buty były pełne, na rzepy i miały twardą, antypoślizgową podeszwę. Nie polecamy obuwia sznurowanego.

Jak często dzieci wychodzą na świeże powietrze?

Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego oraz założenia naszego przedszkola zakładają codzienne wyjścia dzieci na świeże powietrze. Niemniej jednak, nauczyciel zawsze dostosowuje te wyjścia i ich czas trwania do panujących warunków atmosferycznych, dbając o bezpieczeństwo naszych podopiecznych.

Jak państwo reagują, gdy do przedszkola przychodzą chore dzieci lub dziecko rozchoruje się w przedszkolu?

Dzieci chore nie powinny być przyprowadzane do przedszkola. Gdy dziecko w czasie dnia dostanie gorączki lub coś je boli, zawiadamiamy rodziców i prosimy by jak najszybciej odebrali pociechę i udali się do lekarza. Często, gdy chore dziecko czeka na rodzica – kładziemy je na leżaczek i przykrywamy kocykiem.

Jak panie postępują w przypadku, gdy dziecko płacze?

Każde dziecko traktujemy indywidualnie. Jeśli potrzebuje, przytulamy je, rozmawiamy, bierzemy na kolana i staramy się tak zorganizować jego czas, aby dobrze się bawiło. Dzieci zazwyczaj nie płaczą przez cały dzień. Rozumiemy, że dla rodziców rozstanie z płaczącą pociechą może być trudne. Informacje o przygotowaniu dziecka do przedszkola będą przekazane na zebraniu organizacyjnym, które zazwyczaj odbywa się w drugiej połowie czerwca.

Czy dzieci mogą przynosić do przedszkola swoje zabawki z domu?

Tak, we wrześniu, nauczycielki wspólnie z dziećmi ustalają zasady obowiązujące przez cały rok przedszkolny, w tym także rodzaj zabawki, którą można przynieść, oraz dzień tygodnia, w którym dzieci mogą przynosić zabawki. Dzień przynoszenia zabawek ma dużą wartość wychowawczą: dzieci uczą się dzielić swoimi rzeczami i cieszyć z zabawek kolegów i koleżanek. Zwłaszcza w młodszych grupach przyniesienie zabawki daje dziecku poczucie bezpieczeństwa.